Viedokļi

Vidusskolēnu zināšanas, vispārējās izglītības kvalitatīvos rādītājus būtiski ietekmē gan skolas lielums, gan optimāli plānots izglītības iestāžu tīkls, liecina skolu tīkla pētījuma pirmā starpziņojuma datu analīze, ko Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) uzdevumā veic ekonomģeogrāfa Jāņa Turlaja vadītā ekspertu grupa.

Saskaņā ar OECD ziņojumu  “Izglītības politikas pārlūks: Latvija” (Education Policy Outlook: Latvia), Latvijas izglītības sistēmas rezultāti starpvalstu salīdzinājumā ir labi – vidējā OECD valstu līmenī.

Saeimas namā piektdien, 31. martā, notika seminārs, kurā deputāti un eksperti diskutēja par iecerēto pāreju uz kompetenču pieeju mācību saturā.

Godātie Latvijas valsts politiķi, amatpersonas! Vēršamies pie Jums saistībā ar pieņemto Bauskas novada Mežgaļu pamatskolas reorganizācijas plānu.

Valsts kontrole (VK) trešdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā aktualizēja jautājumu par ēdināšanas pakalpojumiem pašvaldību iestādēs, norādot, ka nereti par samazinātu cenu šo iestāžu, tai skaitā skolu, ēdnīcās maltītes ietur ne tikai tie, kam tas pienākas, bet arī citi apmeklētāji.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā kārtējo reizi diskutēts par jauno kompetencēs balstīto mācību saturu. To pakāpeniski plānots ieviest 2018./2019. mācību gadā. Taču neizpratni un skeptisku viedokli par jauno kompetencēs balstīto saturu iesaistītās puses noveļ uz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) nespēju to veiksmīgi un saprotami izskaidrot.

Kompetenču pieeja mācību saturā ir pēdējo gadu svarīgākā izglītības satura reforma, kurai piešķirts finansējums 13 960 884 eiro apjomā. To paredzēts īstenot no 2016. gada 17. oktobra līdz 2021. gada 16. oktobrim.

«IZM koncepcija par filiālēm mēneša laikā ir mainījusies vairākas reizes – 3. janvārī teica, ka nebūs nevienas, pēc laika jau tika solīts, ka darbu turpinās visas, tad divas, pēc tam jau norādīts, ka paliks visas. Un šis ir pārdomāts plāns? Arī citos aspektos viņu domas un argumenti ir vairākkārt mainījušies,» akcentē RPIVA Kuldīgas filiāles vadītāja Ruta Karloviča.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvātais tālākais pedagogu algu palielināšanas grafiks nav sasaistīts ar plānoto skolu tīkla optimizāciju.

Izglītības reforma skar mūs visus, un no tās ir atkarīga valsts dzīvotspēja nākotnē. Kompetenču pieejā balstīta mācību satura izstrādes un ieviešanas projekts pašlaik izskatās absolūti nepārliecinošs, stratēģiski vājš un bez konkrēta mērķa.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi