Viedokļi

На странице Министерства образования до сих пор выложен старый график ввода компетентностной реформы.

Ažiotāža ap Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) virzīto izglītības reformu ir pārspīlēta. Mēģinājumi notiekošo uzdot par labo un ļauno spēku cīņu ir kaitīgi reformas sekmīgai īstenošanai. Vairāki Saeimas deputātu un nevalstisko organizāciju priekšlikumi reformas līdzsvarotai norisei palīdzētu.

Свежие данные по демографии: в прошлом году население Латвии уменьшлось на 15 700 человек. Работодатели встревожены: работников и так не хватает практически во всех сферах.

Nosakot skolēniem centralizēto eksāmenu ķīmijā par obligātu, Latvijai būtu lielāka iespēja virzīties zināšanu ekonomikas virzienā un radīt arvien vairāk augstas pievienotās vērtības produktu, intervijā norādīja Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmumu asociācijas (LAĶĪFA) valdes priekšsēdētājs Vitālijs Skrīvelis.

На сегодняшнем заседании парламент продолжает обсуждать так называемый компетентностный подход образования в школах. Однако единого понимания этого термина у политиков, похоже, нет, сообщает программа Латвийского радио 4 «Домская площадь».

Не только обсуждение начала учебы в школе с 6 лет парламентская комиссия по образованию 30 мая отложила на потом — другие поправки к закону об образовании, связанные с переходом на компетентностный подход к содержанию учебного материала в школах, обсудили лишь частично.

Centralizētā eksāmena ķīmijā noteikšana par obligātu ilgtermiņā mazinātu darbinieku trūkumu ķīmijas un farmācijas nozarēs, pirmdien Latvijas Ķīmijas un farmācijas uzņēmēju asociācijas (LAĶĪFA) rīkotajā "Jauno ķīmiķu kluba" otrā darbības gada noslēguma pasākumā uzsvēra asociācijas izpilddirektore Raina Dūrēja-Dombrovska.

Šī gada 7. martā LZA Senāta zālē notika LZA Fizikas un tehnisko zinātņu nodaļas (FTZN) un Ķīmijas, bioloģijas un medicīnas zinātņu nodaļas (ĶBMZN) kopīgā sēde par tēmu "Projektā "Skola-2030" plānotās izmaiņas fizikas un ķīmijas pasniegšanā skolās".

Trešdien, 16. maijā, Latvijas Zinātņu akadēmijā tika atklāts Latvijas Zinātnieku savienības (LZS) IX kongress, kurā tika diskutēts par aktuāliem zinātnes un augstākās izglītības attīstības jautājumiem Latvijā.

Esmu vairākkārt kritiski izteicies par tā saucamo kompetenču pieeju mācību saturā. Kur ir problēmas sakne? Izglītības satura reformai nav pamatojuma, kāpēc tā vispār vajadzīga. Izšķirties par pārmaiņām var vienīgi, izejot no iepriekšējā mantojuma rūpīgas analīzes, precīzi izsverot, kas tajā labs, slikts, saglabājams, laukā metams un kas ieviešams kā nepieciešams jaunums. Ar pamatojumu, nevis skata pēc un pa roku galam.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi