Viedokļi

Rīgas dome apsver iespēju vērsties Satversmes tiesā pret jauno pedagogu algu modeli. Viens no iebildumiem: galvaspilsētai piemērots vislielākais skolotāja un skolēnu proporcijas koeficients (16,5 pret vienu). Arī Pierīgā situācija nav labāka, jo tur šis skaitlis palēcies no astoņi uz 14. Šīs pašvaldības gan vēl nav tik kareivīgi noskaņotas, taču arī tās neizslēdz iespēju sūdzēties tiesā.

Lielākā daļa (61%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka skolās būtu jāpalielina eksakto zinātņu apmācības īpatsvars.

Izglītības un Zinātnes ministrija līdz ar 2018. gadā plānotajās reformās apsver centralizēto eksāmenu pārcelšanu no 12. uz 11. vai pat 10. klasi. 

Atļaušos paspēlēties. Klucīšus man iedeva izglītības ministrs.

Saruna ar Izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski par skolēnu spējām jēgpilni saprast, ko viņi mācību procesā dara; par nepieciešamību pēc plašākas karjeras konsultantu klātbūtnes skolās.

Tas, ka politiķi ir diletanti, nerada ne sajūsmu, ne satraukumu. Savā ziņā viņiem kā tautas pārstāvjiem tādiem arī jābūt. Lai justu robežu starp profesionālo kretīnismu un cilvēcību.

Skolu tīkla reorganizācijas dēļ 2019. gadā darbu varētu zaudēt ievērojams skaits pedagogu, otrdien, 5. jūlijā, pēc Ministru kabineta (MK) sēdes, kurā valdība apstiprināja jauno pedagogu atalgojuma modeli, sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Aizvadītajā nedēļā nepelnīti maz ievērības saņēma ziņa par Latvijas vidusskolēnu sliktajiem rezultātiem centralizētajā matemātikas eksāmenā. Pareizāk sakot, ar izglītības nozari saistītie šo tendenci godprātīgi un pietiekami konstruktīvi komentēja gan, toties izpaliek - es saprotu, cik šis vārdu savienojums noriebies, un tomēr - politiķu atbildības izvērtējuma.

В этом году во время централизованных экзаменов выпускники продемонстрировали очень низкие знания математики. Показатели неуклонно катятся вниз уже несколько лет. При этом мнения чиновников и учителей о причинах неуспеваемости расходятся.

Eksāmenu diferencēšanas iespēja ir skatāma kontekstā ar jaunā kompetencēs balstītā izglītības satura izveidi, vienlaikus pārskatot pārbaudījumu sistēmu. 

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi