Viedokļi

Saskaņā ar pirmo vērtējumu par Izglītības un zinātnes ministrijas piedāvāto pedagogu atalgojuma reformu to vajadzētu pārskatīt, lai reaģētu uz neapmierinātību no Pierīgas un kultūras jomas skolu skolotāju puses, aģentūrai LETA sacīja Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis.

Jau ilgāku laiku izglītības nozarē aktuāls ir jautājums par reformām. Reformas ir nepieciešamas, jautājumi – cik gatavi esam tās ieviest? Vai mēs domājam piecus soļus uz priekšu, un, kas par to domā?

Bezdarbnieku vidū divreiz vairāk (11,7%) ir cilvēku ar vidējo izglītību nekā to, kuriem ir augstākā izglītība (5,6%), norādīts «Pieaugušo izglītības pārvaldības modeļa ieviešanas plānā 2016.-2020.gadam», ko šonedēļ pieņēma valdība.

Recourses from English segment of YouTube  

Pašlaik vēl labo fizikas, ķīmijas un dabaszinātņu eksāmena darbus, ko pildīja pilotprojektā iesaistīto 108 skolu apmēram 3000 audzēkņu. Rezultāti būs zināmi 9. maijā, un tie parādīs kopējo līmeni šajos mācību priekšmetos. Nozarē strādājošajiem gan joprojām nav vienota viedokļa – ir tādi, kas ir par obligātā eksāmena ieviešanu šajos mācību priekšmetos, bet citi uzskata, ka tas kopumā neko nemainīs.

Šodien jaunais pedagogu atalgojuma reformas modelis pasniegts ar eiforisku patosu, neviešot reālu pārliecību, ka tiešām dzīvosim labāk, uzskata Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas (LIVA) prezidente Ilze Kalniņa.

Plānots, ka vidējā izglītība Latvijā būs obligāta ap 2020. gadu vai nedaudz agrāk, norāda izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Kāda portāla TVNET lasītāja iesūtīja visai tiešu un skarbu viedokli par bērnu izglītības sistēmu, kurā saskata dažādas kļūdas. Viņa arī pauž viedokli, ka arī paši vecāki no bērniem pieprasa pārāk daudz un pieņem, ka viņi ir zvaigznes.

Казаки–разбойники, прятки, салки, мяч, скакалка и классики — это игры, которые наши дети просто не знают. Уже с 1–го класса они демонстрируют друг другу айфоны и айпады, соревнуясь, у кого стрелялки круче.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi