Viedokļi

Jaunā kompetencēs balstīta vispārējā izglītības satura ieviešana ļaus standartu un programmu izstrādē mācību priekšmetus integrēt un apvienot, tāpēc nākotnē mācību priekšmetu skaits būs mazāks, lai gan pagaidām esot pāragri runāt, par cik tie samazināsies, intervijā aģentūrai LETA sacīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) neiebilst pret ieceri vidusskolas posmā īstenot mācību priekšmetu specializāciju, tomēr vienlaikus uzsver, ka tai jābūt brīvprātīgai.

Dabaszinātņu kabineti vairākumā skolu ir labā kārtībā, it īpaši tajās, kur Eiropas Savienības fondu atbalstītie projekti īstenoti pirms trim gadiem. Ne tik laba situācija ir tajās izglītības iestādēs, kas iesaistījās pilotprojektā pirms nepilniem desmit gadiem. Dažviet pat nācies ķerties pie padomju laika aprīkojuma, kas bijis noglabāts skolas noliktavā.

Saskaņā ar jaunu OECD ziņojumu Latvija kopš neatkarības atgūšanas 1991. gadā ir būtiski uzlabojusi savu izglītības sistēmu, tomēr vēl ir jāveltī daudz pūļu, lai paaugstinātu izglītības standartus un nodrošinātu to, lai kvalitatīva izglītība būtu pieejama visiem skolēniem.

Saskaņā ar pirmo vērtējumu par Izglītības un zinātnes ministrijas piedāvāto pedagogu atalgojuma reformu to vajadzētu pārskatīt, lai reaģētu uz neapmierinātību no Pierīgas un kultūras jomas skolu skolotāju puses, aģentūrai LETA sacīja Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis.

Jau ilgāku laiku izglītības nozarē aktuāls ir jautājums par reformām. Reformas ir nepieciešamas, jautājumi – cik gatavi esam tās ieviest? Vai mēs domājam piecus soļus uz priekšu, un, kas par to domā?

Bezdarbnieku vidū divreiz vairāk (11,7%) ir cilvēku ar vidējo izglītību nekā to, kuriem ir augstākā izglītība (5,6%), norādīts «Pieaugušo izglītības pārvaldības modeļa ieviešanas plānā 2016.-2020.gadam», ko šonedēļ pieņēma valdība.

Recourses from English segment of YouTube  

Pašlaik vēl labo fizikas, ķīmijas un dabaszinātņu eksāmena darbus, ko pildīja pilotprojektā iesaistīto 108 skolu apmēram 3000 audzēkņu. Rezultāti būs zināmi 9. maijā, un tie parādīs kopējo līmeni šajos mācību priekšmetos. Nozarē strādājošajiem gan joprojām nav vienota viedokļa – ir tādi, kas ir par obligātā eksāmena ieviešanu šajos mācību priekšmetos, bet citi uzskata, ka tas kopumā neko nemainīs.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi