Viedokļi

Atļaušos paspēlēties. Klucīšus man iedeva izglītības ministrs.

Saruna ar Izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski par skolēnu spējām jēgpilni saprast, ko viņi mācību procesā dara; par nepieciešamību pēc plašākas karjeras konsultantu klātbūtnes skolās.

Tas, ka politiķi ir diletanti, nerada ne sajūsmu, ne satraukumu. Savā ziņā viņiem kā tautas pārstāvjiem tādiem arī jābūt. Lai justu robežu starp profesionālo kretīnismu un cilvēcību.

Skolu tīkla reorganizācijas dēļ 2019. gadā darbu varētu zaudēt ievērojams skaits pedagogu, otrdien, 5. jūlijā, pēc Ministru kabineta (MK) sēdes, kurā valdība apstiprināja jauno pedagogu atalgojuma modeli, sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Aizvadītajā nedēļā nepelnīti maz ievērības saņēma ziņa par Latvijas vidusskolēnu sliktajiem rezultātiem centralizētajā matemātikas eksāmenā. Pareizāk sakot, ar izglītības nozari saistītie šo tendenci godprātīgi un pietiekami konstruktīvi komentēja gan, toties izpaliek - es saprotu, cik šis vārdu savienojums noriebies, un tomēr - politiķu atbildības izvērtējuma.

В этом году во время централизованных экзаменов выпускники продемонстрировали очень низкие знания математики. Показатели неуклонно катятся вниз уже несколько лет. При этом мнения чиновников и учителей о причинах неуспеваемости расходятся.

Eksāmenu diferencēšanas iespēja ir skatāma kontekstā ar jaunā kompetencēs balstītā izglītības satura izveidi, vienlaikus pārskatot pārbaudījumu sistēmu. 

Daudziem skolēniem matemātika pēdējos gados padodas visai smagi, liecina centralizēto eksāmenu rezultāti. Vai mūsdienu jaunā paaudze paliek arvien dumjāka, vai pie vainas vājajiem šī priekšmeta eksāmenu rezultātiem būtu pedagogu neprofesionalitāte, vai arī uzdevumi tiek veidoti pārāk sarežģīti?

Latvijas Universitātes Ķīmijas fakultāte piedāvā īpašu, starptautiski atzītu trīsgadīgu ķīmijas bakalaura programmu, kurai vienīgai Latvijā ir piešķirta “Ķīmijas Eirobakalaura” kvalitātes zīme. Bakalaura studiju laikā studenti apgūst ķīmijas pamatkursus un izvēles kursus atbilstoši savām interesēm.  

Mūsdienu skolotājam vairs nepietiek ar zināšanām par savu mācību priekšmetu - darbojoties tehnoloģiju laikmetā, būtiski pārzināt arī citas tēmas.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi