Viedokļi

Pedagogu algu paaugstināšanai līdz 2020. gadam būtu vajadzīgi 100 miljoni eiro. Lai to panāktu, viens no avotiem ir skolu tīkla optimizācija. Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) jau izvērtē visas Latvijas izglītības iestādes, un līdz marta beigām visas pašvaldības saņems rekomendācijas, kuras skolas reorganizēt, kuras slēgt, bet kuras – atstāt.

Lēmumu pieņēmēji skolu tīkla sakārtošanā cerības saista ar pasūtītā izglītības iestāžu kartējuma izstrādi. Tajā solīts ņemt vērā gan skolēnu pārvietošanās ceļus un skolu kvalitātes rādītājus, gan sociālekonomisko fonu.

Skolu tīkls Latvijā ir jāoptimizē, savukārt ietaupītie līdzekļi jāizmanto izglītības procesa un skolotāju pilnveidei un attīstībai, liecina Starptautiskais skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) 2015 pētījums.

Давайте поговорим о функциональной неграмотности?

Otrdien, 2016. gada 6. decembrī, Latvijas Universitātes Lielajā aulā tika paziņoti Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (PISA) 2015 Latvijas rezultāti.

Nupat tikumības grozījumu muļķībai pievienojās lojalitātes grozījumu muļķība. Saeimas vairākums akceptēja uzskatu, ka galvenais nav – būt (patriotam, tikumīgam, lojālam..), galvenais ir – izskatīties.

Valsts prezidents Raimonds Vējonis piektdien, 2. decembrī, lēma izsludināt grozījumus Izglītības likumā, kas tostarp paredz iespēju no darba atbrīvot valstij nelojālus pedagogus.

Izglītības un zinātnes ministrijai, īstenojot plānotās mācību satura reformas, tomēr būs jāpagarina mācību gads par pāris nedēļām.

Vairāk nekā puse pedagogu uzskata, ka skolotāju profesionālā brīvība (autonomija) tiek apdraudēta. Tā liecina Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) veiktā pētījuma "Skolotāju profesijas prestižs Latvijā" rezultāti.

Pirmā pilotprojekta eksāmena dabaszinātnēs – fizikā, ķīmijā un dabaszinībās – rezultāti mudina izvērtēt iespēju centralizētos eksāmenus skolēniem kārtot agrāk, nevis pēdējā mācību gadā, lai pēc tam varētu specializēties kādā konkrētā jomā, otrdien, 22. novembrī, uzsvēra Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi