Viedokļi

29. septembrī Saeimā notikušajā praktiskajā konferencē “Jaunais izglītības modelis – tilts uz mūžizglītību un ilgtspēju?” ar iesaistītajām pusēm tikai apspriests jaunais kompetenču pieejā balstītais vispārējās vidējās izglītības organizācijas modelis, kas paredz, ka vidējās izglības pakāpē notiek individualizēta iedziļināšanās šaurākā mācību jomu lokā atbilstoši jaunieša interesēm un nākotnes mērķiem.

Noslēdzam rakstu sēriju par izglītības sistēmā nepieciešamajām pārmaiņām kā priekšnosacījumu tam, ka Latvija kļūst par labklājības valsti.

Latvijas Bankas ikgadējā tautsaimniecības konferencē Izglītība: no viduvējības uz izcilību (27. septembrī) viena no sekcijām bija veltīta aicinājumiem nekavējoties reformēt vidējās izglītības sistēmu.

Latvijā gadiem runāts par nepieciešamajām reformām veselības nozarē un tikai tagad tiek pieņemti lēmumi - izglītības jomā pārmaiņas jāievieš ātrāk.

Mācību satura plānošanā paredzēts palielināt izglītības iestāžu autonomiju, skaidroja Valsts izglītība satura centra (VISC) direktors Guntars Catlaks.

21. septembrī Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) iepazīstināja ar viņu veikto pētījumu un analīzi par centralizēto eksāmenu rezultātiem balstoties uz eksāmenu kārtotāju skaitu Latvijas skolās.

Eksāmeni kā viena no vērtēšanas iespējām paliks arī pēc mācību satura reformas, konferencē "Vērtēt, lai mācītos" uzsvēra izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Somijas izglītības eksperte Irmela Halinena uzskata, ka augstais izglītības līmenis Somijā nav nekāds brīnumstāsts. Tas ir neskaitāmu cilvēku mērķtiecīga darba rezultāts.  Neskatoties uz labajiem rezultātiem, aizvadītajos piecos gados Somija atkal pārskatījusi savu izglītības saturu.

Lai novērtētu katra bērna individuālo progresu, būtu jāapdomā obligāto valsts pārbaudījumu skaita samazināšana, liecina Valsts izglītības satura centra (VISC) pasūtīts pētījums, par kuru konferencē "Vērtēt, lai mācītos" pastāstīja VISC direktors Guntars Catlaks.

Ja mācīšanās novērtēšana (assessment of learning) sašķiro skolēnus uzvarētājos un zaudētājos, tad vērtēšana mācīšanās uzlabošanai (assessment for learning) dod iespēju skatīties uz skolēnu kā uzvarētāju. 

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi