Viedokļi

Atklāta vēstule manai ģimenei, Latvijas sabiedrībai un Saeimai.

Kopš senatnes gudrie, pravieši, skolotāji ir bijuši tautas vērtība. Kādēļ ne tagad? Un kādēļ ne šeit?

2016./2017. mācību gadā 733 pašvaldību vispārizglītojošajās skolās 1.-12. klasē mācās 208043 bērni, kas ir par 1094 vairāk nekā iepriekšējā gadā. Izglītības un zinātnes ministrijas apkopotie dati liecina, ka 75 Latvijas novados skolēnu skaits ir samazinājies, savukārt pieaugums vērojams tikai 44 novados.

Kompetencēs balstīta vispārējā izglītības satura ieviešana standartu un programmu izstrādē mācību priekšmetus ļaus integrēt un apvienot. 

Sinoptiķu prognozētā saulainā dienā uz skolu šodien dosies vairāk nekā 200 tūkstoši skolēnu, ar svētkiem sākot pirmo vai kārtējo darba ciklu. 1. septembris ir svētki arī pedagogiem, neraugoties uz neziņu par to, ko nesīs pedagogu algu reforma.

Lai skolu tīklu Latvijā padarītu efektīvāku, būtu nepieciešams pārņemt visas izglītības iestādes, padarot tās par valsts iestādēm, intervijā portālam "Delfi" teica izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

1. septembrī skolasbērni ar satrauktu sirdi un trīsuļojošām priekšnojautām par jaunu gaitu sākumu dodas uz skolu. Tā tas ir bijis gadu no gada, un pat tie, kuri skolu neieredz ne acu galā, tomēr dziļi sirdī jau neatmet cerību – gan jau būs kas mainījies uz labu... Ja ne mācību procesā, tad varbūt jaunus draugus varēs iegūt.

Ar izglītības nozari saistītajiem ir dažādas versijas, kāpēc beidzot tieši tagad izdevies vienoties par pedagogu algu reformu, lai gan skolotājiem par to joprojām daudz neskaidrību. Eksperti arī norāda: skolotāju algas, lai arī būtisks jautājums, ir tikai daļa no milzīgās izglītības sistēmas reformas. 

Septembris parādīs vai ir pieļautas kļūdas pedagogu atalgojuma modelī, telekanāla LNT raidījumā “900 sekundes” teica Valsts prezidents Raimonds Vējonis.

Presē daudz runā par skolotāju atalgojuma modeli. Bet reizē ar to izglītības reformētāji ir iecerējuši projektu, kas var būtiski ietekmēt visu mūsu nākotni. Runa ir par jaunajiem izglītības standartiem, kas būšot balstīti uz kompetenču pieeju.

Результаты последних централизованных экзаменов по математике, выявившие рекордно низкие знания школьников Латвии, подтвердили необходимость проведения реформ в латвийском среднем образовании.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi