Viedokļi

Jaungada apsveikumā ministru prezidents Māris Kučinskis teica, ka Latvijas skolēnu sasniegumi ir pasaules valstu vidējā līmenī, ar to pamatojot reformu nepieciešamību. Apgalvojums – maldīgs!

"Sabiedrība neizprot korelāciju starp izglītības sistēmu un sabiedrības attīstību," sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

14 апреля 2017-го года на XVIII Апрельской конференции ВШЭ (Высшая школа экономики, Россия) выступил Андреас Шляйхер, руководитель Директората по образованию и компетенциям ОЭСР, в 1999 году придумавший PISA — одно из самых масштабных международных сравнительных исследований качества образования. Его доклад был посвящен глобальным тенденциям в трансформации национальных систем образования.

Программа разрушения системы образования (на примере высшего образования) состоит из семи пунктов.

Vidusskolēnu zināšanas, vispārējās izglītības kvalitatīvos rādītājus būtiski ietekmē gan skolas lielums, gan optimāli plānots izglītības iestāžu tīkls, liecina skolu tīkla pētījuma pirmā starpziņojuma datu analīze, ko Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) uzdevumā veic ekonomģeogrāfa Jāņa Turlaja vadītā ekspertu grupa.

Saskaņā ar OECD ziņojumu  “Izglītības politikas pārlūks: Latvija” (Education Policy Outlook: Latvia), Latvijas izglītības sistēmas rezultāti starpvalstu salīdzinājumā ir labi – vidējā OECD valstu līmenī.

Saeimas namā piektdien, 31. martā, notika seminārs, kurā deputāti un eksperti diskutēja par iecerēto pāreju uz kompetenču pieeju mācību saturā.

Godātie Latvijas valsts politiķi, amatpersonas! Vēršamies pie Jums saistībā ar pieņemto Bauskas novada Mežgaļu pamatskolas reorganizācijas plānu.

Valsts kontrole (VK) trešdien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā aktualizēja jautājumu par ēdināšanas pakalpojumiem pašvaldību iestādēs, norādot, ka nereti par samazinātu cenu šo iestāžu, tai skaitā skolu, ēdnīcās maltītes ietur ne tikai tie, kam tas pienākas, bet arī citi apmeklētāji.

Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā kārtējo reizi diskutēts par jauno kompetencēs balstīto mācību saturu. To pakāpeniski plānots ieviest 2018./2019. mācību gadā. Taču neizpratni un skeptisku viedokli par jauno kompetencēs balstīto saturu iesaistītās puses noveļ uz Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) nespēju to veiksmīgi un saprotami izskaidrot.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi