Viedokļi

Izglītības reforma skar mūs visus, un no tās ir atkarīga valsts dzīvotspēja nākotnē. Kompetenču pieejā balstīta mācību satura izstrādes un ieviešanas projekts pašlaik izskatās absolūti nepārliecinošs, stratēģiski vājš un bez konkrēta mērķa.

17. februārī Madonas novada domē notika konference “Jaunatnes izglītošana Latvijas līdzsvarotai attīstībai, dabas un kultūras vērtību saglabāšanai”, kas turpina multisektoriālā projekta “Latvijas ilgtspējas dimensijas – izglītoti cilvēki un dabas vērtību saglabāšana”, kas veltīts Latgales kongresa simtgadei, aktivitāšu ciklu. 

Septītajā martā ES mājā projekta Kompetenču pieeja mācību saturā ietvaros notika diskusija Valodas loma domāšanas un mācīšanās procesā. Kā tas attiecas uz dzimtās valodas mācīšanu?

Laikraksts „Izglītība un Kultūra” sadarbībā ar izglītības uzņēmumu „Lielvārds” 10. februārī organizēja diskusiju „Ko, kas un kā mācīs skolēniem Latvijas skolās, sākot ar 2018./2019. mācību gadu?”.

Rīgas Stradiņa universitātes profesores Ilgas Kreituses viedoklis par Latvijas izglītības sistēmu un tajā nepieciešamajām pārmaiņām.

Latvijas Universitātes (LU) profesoru izglītības vadībā, bijušo LU studiju prorektoru un Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes dekānu Andri Kangro intervēju nākamajā dienā pēc viņa atgriešanās no konferences kaimiņvalstī Igaunijā.

Предлагаю каждому из нас на несколько минут остановиться и внимательно присмотреться к тому, что мы делаем каждый день, - к нашему уроку. В бесконечной суете дней на это обычно не хватает времени, но добиться нового качества можно только путем пристального анализа и критической оценки качества имеющегося.

Ne tikai es, bet arī mani kolēģi - mēs visi redzam, ka intelektuālais potenciāls krītas un mazinās, tā intervijā LNT raidījumam "900 sekundes" atzina antīkās vēstures speciālists, Latvijas Universitātes (LU) profesors Harijs Tumans.

Viļoties nozares ministrijā, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) izstrādās alternatīvu pedagogu profesionālās darbības novērtēšanas kārtību.

Saeimā iecerēts rīkot semināru par riskiem un ieguvumiem, īstenojot izglītības satura reformu.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi