Viedokļi

Daudziem skolēniem matemātika pēdējos gados padodas visai smagi, liecina centralizēto eksāmenu rezultāti. Vai mūsdienu jaunā paaudze paliek arvien dumjāka, vai pie vainas vājajiem šī priekšmeta eksāmenu rezultātiem būtu pedagogu neprofesionalitāte, vai arī uzdevumi tiek veidoti pārāk sarežģīti?

Latvijas Universitātes Ķīmijas fakultāte piedāvā īpašu, starptautiski atzītu trīsgadīgu ķīmijas bakalaura programmu, kurai vienīgai Latvijā ir piešķirta “Ķīmijas Eirobakalaura” kvalitātes zīme. Bakalaura studiju laikā studenti apgūst ķīmijas pamatkursus un izvēles kursus atbilstoši savām interesēm.  

Mūsdienu skolotājam vairs nepietiek ar zināšanām par savu mācību priekšmetu - darbojoties tehnoloģiju laikmetā, būtiski pārzināt arī citas tēmas.

Jaunā kompetencēs balstīta vispārējā izglītības satura ieviešana ļaus standartu un programmu izstrādē mācību priekšmetus integrēt un apvienot, tāpēc nākotnē mācību priekšmetu skaits būs mazāks, lai gan pagaidām esot pāragri runāt, par cik tie samazināsies, intervijā aģentūrai LETA sacīja Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) neiebilst pret ieceri vidusskolas posmā īstenot mācību priekšmetu specializāciju, tomēr vienlaikus uzsver, ka tai jābūt brīvprātīgai.

Dabaszinātņu kabineti vairākumā skolu ir labā kārtībā, it īpaši tajās, kur Eiropas Savienības fondu atbalstītie projekti īstenoti pirms trim gadiem. Ne tik laba situācija ir tajās izglītības iestādēs, kas iesaistījās pilotprojektā pirms nepilniem desmit gadiem. Dažviet pat nācies ķerties pie padomju laika aprīkojuma, kas bijis noglabāts skolas noliktavā.

Saskaņā ar jaunu OECD ziņojumu Latvija kopš neatkarības atgūšanas 1991. gadā ir būtiski uzlabojusi savu izglītības sistēmu, tomēr vēl ir jāveltī daudz pūļu, lai paaugstinātu izglītības standartus un nodrošinātu to, lai kvalitatīva izglītība būtu pieejama visiem skolēniem.

Saskaņā ar pirmo vērtējumu par Izglītības un zinātnes ministrijas piedāvāto pedagogu atalgojuma reformu to vajadzētu pārskatīt, lai reaģētu uz neapmierinātību no Pierīgas un kultūras jomas skolu skolotāju puses, aģentūrai LETA sacīja Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Augusts Brigmanis.

Jau ilgāku laiku izglītības nozarē aktuāls ir jautājums par reformām. Reformas ir nepieciešamas, jautājumi – cik gatavi esam tās ieviest? Vai mēs domājam piecus soļus uz priekšu, un, kas par to domā?

Bezdarbnieku vidū divreiz vairāk (11,7%) ir cilvēku ar vidējo izglītību nekā to, kuriem ir augstākā izglītība (5,6%), norādīts «Pieaugušo izglītības pārvaldības modeļa ieviešanas plānā 2016.-2020.gadam», ko šonedēļ pieņēma valdība.

Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi