Viedokļi

2013. gadā trīs ceturtdaļas jeb 76% Latvijas iedzīvotāju padomju laika izglītības sistēmu vērtēja kā labu – tā liecina konservatīvo ideju institūta «Populares Latvija» un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktā pētījuma "Laba skola: vēlmes un vērtējums" rezultāti.

В числе множественных упреков в адрес школьных учителей сегодня часто можно слышать, что, дескать, они не создают мотивацию к обучению. Отсутствие у детей желания учиться — это тревожный фактор.

Vērtēt, izvērtēt, novērtēt… piešķirt vērtību! Par to šajā, nu jau otrajā, Skola2030 izdevumā Domāt.Darīt.Zināt. Gada nogalei šī tēma ļoti piestāv – izvērtēt un novērtēt sasniegto, lai izmantotu iegūtos secinājumus jaunam atspēriena punktam nākamajā gadā.

Aptuveni puse jeb 55% pedagogu uzskata, ka, plānojot izglītības reformas, netiek apzinātas viņu vajadzības kvalitatīvai izmaiņu ieviešanai, liecina Latvijas izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) šī gada rudenī veiktā pētījuma rezultāti.

Новых учебников нет и не будет, заявила учителям одна из разработчиц нового стандарта во время «обучающего» семинара. Также как не будет соответствующего технического оснащения, молодых кадров, готовых научных методик. На это у государства просто нет денег.

Latvijā ir pierasts uzklausīt dažādus ārzemju ekspertus, lai ieviestu uzlabojumus mūsu izglītības sistēmā. Atklāts paliek jautājums, vai katrreiz viņu pieredze dzimtajā zemē tiešām ir tāda, kuras piemēram der sekot.

Valsts kontrole ieteikusi Izglītības un zinātnes ministrijai (IZM) izvērtēt iespēju vispārējās izglītības iestāžu pedagogiem noteikt normālo jeb 40 stundu slodzi nedēļā, atsakoties no līdzšinējās 30 stundu slodzes.

Mazāk nekā puse politisko spēku, kas piedalās Saeimas vēlēšanās, saredz pedagogu zemo prestižu kā problēmu un piedāvā risinājumus situācijas uzlabošanai, liecina Neatkarīgās biedrības veiktā politisko partiju aptauja.

Latvijas skolās trūkst pedagogu. Skolotāju piesaistīšanai skolās nepieciešams labs organizatorisks plāns, kurā jāizprot katras institūcijas atbildība un iesaiste pedagogu atbalsta programmai. Latvijas Radio raidījumā “Ģimenes studija” saruna par situāciju ar pedagogu jautājumu Latvijas skolās šodien un tālākā nākotnē.

Pedagogu atalgojuma likmes paaugstināšana ir nokļuvusi krustugunīs – kamēr valdība uzsver, ka jautājumā par pedagogu atalgojuma sasaistīšanu ar kvalitātes kritērijiem kompromisu nebūs, Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) norāda, ka šīs izmaiņas kārtējo reizi tika virzītas sasteigti un neizdiskutēti, kā rezultātā tika atlikta jautājuma par pedagogu darba samaksas pieauguma grafiku izskatīšana.

1 lapa no 17
Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi