Viedokļi

Esmu vairākkārt kritiski izteicies par tā saucamo kompetenču pieeju mācību saturā. Kur ir problēmas sakne? Izglītības satura reformai nav pamatojuma, kāpēc tā vispār vajadzīga.

„Atstājiet savu posteni. Tas ir vienīgais, ko jūs varat darīt mūsu valsts izglītības sistēmas labā,” Rīgas 80. vidusskolas direktore Anna Vladova aicina izglītības ministri Šuplinsku veikt drosmīgu un pašaizliedzīgu soli, jo valsts izglītības sistēma ir, piedodiet, sačakarēta teju līdz galam.

„Šuplinskas kundze, jūs nevarat būt Latvijas Izglītības ministrijas vadītāja. Jūs dzīvojat citā realitātē. Ministrija nav soda iestāde, tai ir citas funkcijas, citi uzdevumi un citas prioritātes.

Директора вынуждены бегать по вузам, уговаривая студентов пойти работать в школы, но учитывая уровень зарплат и огромный стресс педагогов, притока новых кадров ждать не приходится; как вышло, что, по данным МОН, ни одной незаполненной учительской ставки в Латвии нет.

Kāpēc mūsdienu bērni neprot mācīties, gaidīt un ar grūtībām pārvieš garlaicību?

Matemātikas skolotāju trūkuma dēļ pirmo mācību stundu šajā priekšmetā tikai pagājušajā nedēļā aizvadīja Rīgas 40. vidusskolas sesto klašu skolēni. Ziņas nonāca Latvijas televīzijā.

Biznesa augstskola Turība ikvienu interesentu aicina uz ekspertu diskusiju “Augstākās izglītības nākotne un attīstības perspektīvas Latvijā”, kurā piedalās izglītības jomas speciālisti, augstskolu pārstāvji un digitalizācijas eksperti.

Lai arī pārejam Latvijā uz kompetencēs balstītu mācību saturu, vēl aizvien nav zināms, kādi 12. klasē būs eksāmeni.

Augstākajā izglītībā Latvija uz vienu studentu 2017. gadā ieguldīja 7085 eiro (8346 ASV dolārus), kas ir par 6775 eiro mazāk nekā vidēji Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstīs, liecina OECD ikgadējais izglītības pārskats "Education at a Glance 2020".

„Kā tas tā var būt? Saeimas deputāti nepilda solījumus, melo, izvairās no atbildēm, bet viņiem par to nekas nav! Un viņus ievēlē atkal un atkal. Skolotāj, es nesaprotu – kā tas var būt?” – jautā skolēns, kurš vēlas zināt. Tas, kurš nevēlas, iet uzpīpēt aiz stūra. Visticamāk, skolotājs, kurš ieraudzīs ļuļķējošo pusaudzi, neko viņam nedrīkstēs aizrādīt: tā noteikti tiks traktēta kā vardarbība pret bērnu.

1 lapa no 22
Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi