Viedokļi

Patlaban Latvijā ir 17 valsts augstskolas un gandrīz tik pat privātās augstskolas, kas ir absurdi, šodien Ārvalstu investoru padomes Latvijā (ĀIPL) rīkotajā diskusijā "Dari!" atzina izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

Skolotāju mācīšanās grupas katrā skolā – tā ir mūsdienīga pieeja mācību procesam, un Ventspils skolu piemērs rāda, ka ieguvēji ir gan skolotāji, gan bērni.

Sabiedrībā pieņemts uzskatīt, ka vārdi “zinātne”, “zinātnieks” un “pētījums” vienmēr garantēs to, ka produkts, pakalpojums vai ziņa, kas tiek pasniegta, būs droši, pārbaudīti un atzīstami par labu esam.

Jaungada apsveikumā ministru prezidents Māris Kučinskis teica, ka Latvijas skolēnu sasniegumi ir pasaules valstu vidējā līmenī, ar to pamatojot reformu nepieciešamību. Apgalvojums – maldīgs!

"Sabiedrība neizprot korelāciju starp izglītības sistēmu un sabiedrības attīstību," sacīja izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis.

14 апреля 2017-го года на XVIII Апрельской конференции ВШЭ (Высшая школа экономики, Россия) выступил Андреас Шляйхер, руководитель Директората по образованию и компетенциям ОЭСР, в 1999 году придумавший PISA — одно из самых масштабных международных сравнительных исследований качества образования. Его доклад был посвящен глобальным тенденциям в трансформации национальных систем образования.

Программа разрушения системы образования (на примере высшего образования) состоит из семи пунктов.

Vidusskolēnu zināšanas, vispārējās izglītības kvalitatīvos rādītājus būtiski ietekmē gan skolas lielums, gan optimāli plānots izglītības iestāžu tīkls, liecina skolu tīkla pētījuma pirmā starpziņojuma datu analīze, ko Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) uzdevumā veic ekonomģeogrāfa Jāņa Turlaja vadītā ekspertu grupa.

Saskaņā ar OECD ziņojumu  “Izglītības politikas pārlūks: Latvija” (Education Policy Outlook: Latvia), Latvijas izglītības sistēmas rezultāti starpvalstu salīdzinājumā ir labi – vidējā OECD valstu līmenī.

Saeimas namā piektdien, 31. martā, notika seminārs, kurā deputāti un eksperti diskutēja par iecerēto pāreju uz kompetenču pieeju mācību saturā.

1 lapa no 8
Aktīvā pozīcija: Sākumlapa Viedokļi